PR (англ. PR — скорочення від public relations — зв'язки з громадськістю) - це діяльність, що полягає в стимулюванні попиту на товар певної фірми шляхом формування сприятливої громадської думки про організацію і її продукцію в цілому (теж саме стосується людини, події і т.д.); тобто це процес управління мужгруповою комунікацією, що сприяє встановленню і підтримці спілкування, взаєморозуміння, розташування і співпраці між організацією і її громадськістю, основним призначенням якого є досягнення високої суспільної репутації фірми (або іншої організації або приватної особи, що потребує PR-послуг).
PR поділяється на кілька різновидів: чорний, жовтий, сірий, зелений і так далі. Відмінності полягають в ступені соціалізації або творчості. Як правило, чим темніше, тим жорсткіше методи і підходи і, як наслідок- цілі до яких це веде.
У чому ж різниця між PR-ом та рекламою?
Хоча і те і інше забезпечує процес ділових комунікацій, обидва явища мають відношення до маркетингу. Реклама - частина маркетингу і відноситься до стимулювання збуту, а PR є частиною і маркетингу, і менеджменту. Менеджменту тому що це управління думками, стереотипами, тому що це робота з людьми. Тобто реклама розповідає про товар, а PR - про фірму-виробника.
PR має довгострокову дію, ціль якої - активно сприяти досягненню популярності, якщо дана торгова марка недостатньо відома, тому працювати на репутацію або популярність треба довше. Потрібно створити певний інформаційний потік, пройде деякий час. Якщо PR- кампанію взагалі припинити, дія , дія буде продовжуватись все одно, іноді це триває роками. PR-кампанії створюють думку, і люди думають, що прийшли до неї самостійно. А якщо людина приходить до чогось сам, то у нього з'являється довіра до такої думки.
На відміну від PR-у, реклама створюється, її купляюсь, потім знімають, проходить тиждень – і рівень продажу падає, а отже треба створювати нову рекламу.
У цьому і є головна відмінність між рекламою і PR-ом...
Отредактировано MarinaSkrypnyk (2007-10-13 21:17:20)